Wednesday, August 12, 2009

Something pleasing I should have noticed a week ago only I don't read the Daily Mirror very often

I bashed this out this for the Eye's Media News page last issue:


July 2009: BBC orders newsreader George Aligiah to resign as unpaid patron of charity Fairtrade Foundation as it “represents a potential conflict of interest which could undermine impartiality.”
August 2009: BBC denies there is any conflict of interest in case of BBC1 controller Jay Hunt, who is registered as company secretary of her husband’s firm Brightspark TV, which is paid by BBC to train television presenters.

That edition was on newstands in London on the afternoon of Tuesday, August 4.

On Wednesday, August 5, the Daily Mirror had an exciting front page splash:

"BBC bosses were accused of hypocrisy yesterday," it begins.

Well, yes. Yes they were.


Guido Fawkes said...

To be fair Hugh Muir had been flagging this regularly in the Guardian Diary previously.

Adam Macqueen said...

Oh, absolutely. I'm not claiming any kind of scoop for the actual Aligiah story - it just amused me that the Mirror took the "hypocrisy" angle straight after we did. And then slapped it straight across their front page, despite the fact neither incident was new..